Waarom geven mijn Facebook-advertenties te snel geld uit?

 Wanneer u Facebook-advertenties uitvoert, is het correct toewijzen van geld een van de belangrijkste dingen die u kunt doen. U moet echt opletten waar uw geld naartoe gaat, om er zeker van te zijn dat u het meeste uit uw advertenties haalt.


Dus als u uw geld in de gaten houdt en merkt dat Facebook te snel door uw budget blaast en op schema ligt om voor het einde van uw advertentieplanning op te raken, maakt u zich misschien zorgen. Waarom gebeurt dit? Het is een feit dat er een handvol verschillende mogelijke redenen zijn, dus laten we ze allemaal bespreken.

Zich baserend op de bestedingslimiet van het account

Deze eerste oorzaak is een beetje lastig uit te leggen, en weten waarom het gebeurt, is meestal afhankelijk van niet weten hoe de verschillende mechanismen voor budget- en bestedingslimieten werken. Dit is vooral een probleem bij mensen die de verbinding niet helemaal tot stand brengen, maar maak je geen zorgen; het is een simpele oplossing.


Met Facebook-advertenties zijn er drie uitgavenbeperkingen, ervan uitgaande dat u automatische betalingen heeft ingesteld. Bij handmatige betalingen heeft u verschillende mechanismen en beperkingen, die ik later kort zal noemen.



De drie soorten bestedingslimieten zijn:

  • Beperk het bedrag dat een enkele advertentie kan uitgeven.
  • Beperk het bedrag dat een enkele campagne kan uitgeven.
  • Caps op het bedrag dat een enkele account kan uitgeven.

De derde staat bekend als uw accountbestedingslimiet. De bestedingslimiet voor het account is een harde limiet die u op elk moment kunt instellen, op elk moment kunt wijzigen en op elk moment kunt verwijderen, ervan uitgaande dat u de beheerder bent die verantwoordelijk is voor het advertentieaccount dat u gebruikt. Adverteerders (de paginarol, dat wil zeggen) kunnen deze limiet niet wijzigen.

Door de bestedingslimiet voor het account worden alle advertenties die op het account worden weergegeven, onderbroken wanneer u dit bereikt. U stelt bijvoorbeeld de bestedingslimiet voor uw account in op € 100. Facebook zal uw advertenties weergeven volgens andere instellingen totdat u $ 100 aan kosten heeft verdiend, waarna ze stoppen. Het maakt niet uit of je bedoelt dat het een maandelijks budget is, het maakt Facebook niet uit. Het is gewoon een unieke pet zonder enige tijdsbeperking.

Het is vermeldenswaard dat u soms te veel geld kunt besteden aan uw accountlimiet. Als u bijvoorbeeld advertenties weergeeft voor klikken en elke klik € 3 kost, krijgt u 33 klikken om uw uitgaven op € 99 te brengen. Soms zal Facebook herkennen dat nog een klik je budget overschrijdt en je daar stopt. Andere keren geeft Facebook u die ene extra klik, en uw uitgaven zullen eindigen op $ 102 van de $ 100. Hoe dan ook, het stopt daar totdat u de bestedingslimiet van uw account wijzigt of verwijdert.

Het belangrijkste om op te merken is dat Facebook de accountbestedingslimiet behandelt als een limiet voor uitgaven per account, maar helemaal geen rekening houdt met de tijd. Als je geen tijdelijke limieten instelt als een dagelijkse limiet, zal Facebook met plezier zoveel mogelijk uitgeven tot hij de limiet bereikt.

Het gerelateerde probleem hier is dat als u vertrouwt op een maandelijks plafond om uw uitgaven stop te zetten, maar vervolgens uw limiet verhoogt, u te snel of te snel zult uitgeven. Als er geen andere limiet is, wordt het verhogen of verwijderen van de maandelijkse limiet gewoon uitgegeven totdat een nieuwe limiet is bereikt, zonder rekening te houden met de tijd.


Om dit probleem op te lossen, vertrouw simpelweg niet op de bestedingslimiet van uw account. De bestedingslimiet voor het account is bedoeld als een laatste stop om overbestedingen te voorkomen. Als u bijvoorbeeld weet dat Ongeacht wat, u in één maand niet meer dan $ 500 aan advertenties kunt uitgeven, kunt u de bestedingslimiet voor uw account instellen op $ 500. Wat voor andere problemen u ook heeft, u zult nooit meer dan € 500 aan advertentie-uitgaven besteden. Wanneer u doorgaat naar de volgende maand, kunt u de bestedingslimiet verwijderen en vervangen, of nog eens $ 500 verhogen, of wat u maar wilt veranderen.


Een totaalbudget instellen, maar geen dagbudget


Wanneer u budgetten kiest voor een advertentiecampagne, heeft u twee opties: het dagbudget en het levensduurbudget. Het dagbudget is het totale bedrag dat u bereid bent in één dag aan uw advertenties te besteden. Het levenslange budget is het totale bedrag dat u überhaupt aan uw advertenties wilt besteden.


Deze budgetten worden ingesteld op het niveau van de advertentieset of op het niveau van de advertentiecampagne. Ze kunnen niet op één advertentieniveau worden ingesteld, maar u kunt dit omzeilen door slechts één advertentie in elke advertentieset te plaatsen.


Dit betekent dat als u drie verschillende advertentiecampagnes heeft, elk met een levenslange limiet van $ 100, u uiteindelijk $ 300 uitgeeft voordat u uw limiet bereikt. Als u van plan was een limiet van $ 100 in te stellen voor de maand of voor de campagne, is dat niet goed.


Er zijn twee manieren om dit op te lossen.


De eerste optie is om een ​​levensduurlimiet in te stellen zoals beschreven in de vorige sectie. Als u weet dat u deze maand slechts € 100 aan advertenties kunt besteden, maar u wilt welke van uw drie campagnes het beste werkt om het merendeel van dat geld binnen te halen, kunt u de limiet op campagneniveau voor elk van deze campagnes op € 100 instellen en OOK de Levenslange advertentie-uitgavenlimiet tot $ 100. Uw advertenties zullen racen om geld uit te geven totdat er in totaal $ 100 aan is besteed, en u kunt de totale advertentie-uitgaven van de drie vergelijken om te zien welke het meeste geld verbruikt.


De tweede optie is om het geld dat u wilt besteden, te verdelen over een dagbudget. 100 gedeeld door 30 is ongeveer € 3, dus u stelt eenvoudig een dagbudget van € 3 in voor elke advertentie en u regelt uw uitgaven gedurende de maand.


Dus hoe zit het als uw advertenties te snel geld uitgeven? Wanneer u een totaalbudget instelt voor uw campagne, maar geen dagbudget, kunt u uw advertenties zo snel mogelijk besteden totdat ze de limiet op campagneniveau bereiken die u voor hen heeft ingesteld, of een andere limieten op accountniveau die u heeft ingesteld, afhankelijk van welke lager is.


De beste veiligheidsklep hier is om zowel een accountbestedingslimiet als een dagbudgetlimiet in te stellen. De bestedingslimiet voor uw account is uw veiligheidsklep, om ervoor te zorgen dat zelfs als uw advertenties amok lopen, ze nooit de daadwerkelijke harde limiet voor het advertentiebudget kunnen overschrijden die u heeft ingesteld. De dagelijkse bestedingslimiet zorgt ervoor dat uw budget min of meer gelijkmatig wordt verdeeld over de levensduur van uw campagne.


Flexibiliteit van het dagelijkse budget van Facebook


Wacht, wat bedoel ik "min of meer" daarboven? Dat is nogal zorgwekkend vanwege zoiets belangrijks als advertentiebudgetten. Als u € 100 wilt uitgeven, wilt u niet "meer of minder" $ 100 uitgeven, want "meer" dan $ 100 is meer dan uw budget!

Het is een feit dat Facebook een dagbudget behandelt als iets dat flexibel is. Het is een doelwit, geen pet.

Als u een dagbudget van € 10 instelt en uw campagne 10 dagen duurt, zorgt Facebook ervoor dat u aan het einde van die 10 dagen gemiddeld € 10 per dag heeft uitgegeven.

Facebook staat zichzelf toe om op één dag tot 25% meer uit te geven dan je dagbudget. Zolang ze dan genoeg te weinig uitgeven om de gemiddelde dagelijkse besteding tot $ 10 per dag te verlagen, vinden ze het prima.


Om Facebook hierop direct te citeren:


'Als u uw dagbudget instelt, stelt u een gemiddelde vast. Dit betekent dat we proberen u ongeveer de waarde van uw dagbudget te geven van het resultaat dat u elke dag heeft geoptimaliseerd. Er kunnen echter bepaalde dagen zijn die betere kansen bieden dan andere om meer van dat resultaat te behalen. Op die dagen kunnen we tot 25% van uw dagbudget uitgeven. Als uw dagbudget bijvoorbeeld € 10 is, kunnen we op een bepaalde dag maximaal € 12,50 besteden. "


Facebook doet dit om enigszins automatisch in te spelen op pieken en trends, terwijl het toch uw algemene budgetlimieten in acht neemt. Stel dat u advertenties weergeeft om een ​​nieuw product te promoten dat binnenkort wordt gelanceerd. Op de dag van de lancering kan de belangstelling voor u toenemen als gevolg van het opheffen van een meldingsembargo; uw advertenties zullen extra uitgeven om hiervan te profiteren, en vervolgens minder uitgeven in de daaropvolgende dagen om uw budget aan het einde van de campagneperiode gemiddeld te maken.


Voor sommige advertenties en sommige onderwerpen is dit vaak een op kalender gebaseerde verschuiving. Als uw advertenties bijvoorbeeld over een weekendje weg gaan, zult u van donderdag tot zaterdag een enorme belangstelling zien omdat mensen iets te doen zoeken in het weekend, en u zult van maandag tot en met woensdag waarschijnlijk te weinig uitgeven om dit te compenseren ervoor.


Deze flexibiliteit stelt Facebook in staat om te profiteren van dagen waarop, om de een of andere reden, ook de kosten per doelstelling dalen. Laten we zeggen dat op een dag uw belangrijkste concurrent in de advertentieveiling afhaakt, omdat hun campagnes eindigen en ze nog geen nieuwe campagnes zijn gestart. Deze kloof in concurrentie betekent dat uw advertentiekosten dalen en dat u meer kunt investeren om in korte tijd meer resultaten te behalen. Facebook kan deze budgetflexibiliteit gebruiken om van deze kans te profiteren voordat de kosten per doelstelling weer stijgen.


Als u merkt dat Facebook te snel te veel uitgeeft, zijn er een paar manieren waarop u dit probleem kunt oplossen.


Ten eerste kunt u een iets lager dagbudget instellen. Bereken het zodanig dat uw werkelijke dagbudget - de harde limiet die u niet meer dan in één dag wilt uitgeven - uw ingestelde budget plus 25% is. Voor een werkelijke dagelijkse limiet van € 10, zou u uw dagbudget willen instellen op € 8, omdat 8 + 25% 10 is.


U kunt er ook voor kiezen om een ​​levenslang budget te gebruiken in plaats van een dagbudget. Dit geeft Facebook eigenlijk meer flexibiliteit over HOE ze uw budget besteden, helaas. U kunt hier lezen hoe zij geld toewijzen.


U moet er ook voor zorgen dat u uw campagnes niet vroegtijdig onderbreekt of annuleert. Als Facebook besluit om in de eerste paar dagen dat uw advertenties worden weergegeven, een kans te benutten, ziet het eruit alsof u op schema ligt om uw advertenties te veel uit te geven en kunt u in paniek raken en ze annuleren. Dit snijdt Facebook af voordat ze te weinig kunnen uitgeven om het gemiddelde in evenwicht te brengen, en als u de advertenties opnieuw start, kunnen ze opnieuw beginnen met een nieuwe dagelijkse limiet en dus opnieuw te veel uitgeven.


Houd er rekening mee dat het voor Facebook niet mogelijk is om zoveel te veel uit te geven dat u uw levensbudget overschrijdt gedurende de looptijd van een campagne. Als u bijvoorbeeld een levensduurbudget van € 40 instelt voor een vierdaagse campagne en een dagbudget van € 10, kunt u de eerste twee dagen € 12,50 besteden voor een totaal van € 25 in twee dagen. Als u annuleert, heeft u meer uitgegeven dan het gemiddelde, maar niet meer dan de levensduurlimiet.


Een opmerking over handmatige betalingen


De traditionele manier waarop Facebook werkt, is met automatische betalingen. U steekt een creditcard in en ze brengen kosten in rekening op basis van uw budgetgebruik. Handmatige betalingen zijn een alternatief dat alleen in sommige landen en in sommige situaties beschikbaar is.


Handmatige betalingen zijn vergelijkbaar met het gebruik van een prepaid-telefoonkaart voor telefoongesprekken. U voegt een betaalmethode zoals een prepaidkaart toe aan Facebook met $ 500 erop, en vervolgens kunt u advertenties weergeven tot $ 500 aan totale advertentie-uitgaven. Aangezien u geen geld kunt uitgeven dat u niet op uw account heeft gezet, fungeert dit ook als een limiet voor de advertentie-uitgaven.


Je hebt hier allemaal dezelfde problemen met 'te snel uitgeven', behalve dat je in plaats van een bestedingslimiet voor je account een limiet hebt van 'het bedrag dat je aan je account hebt toegevoegd'. Anders gedraagt ​​alles zich hetzelfde.Zijn sommige van uw problemen niet vermeld in de bovenstaande opsommingstekens? Geen paniek, neem contact Facebook nl Bellen en ons panel van experts vindt in een mum van tijd de oplossing voor uw probleem.


We bieden ook een  Epson Bellen voor technische ondersteuning.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Epson Printer Foutcode 000041 te repareren?

Hoe Gmail-bericht geblokkeerd probleem op te lossen?

Hoe meld je je aan voor Netflix?