Hoe u uw IP kunt verwijderen uit de zwarte lijst van Gmail

 Blokkeert Gmail uw e-mails?

Frustrerend, ik weet het.

Je contactformulieren zijn verbroken, je klanten wachten op een antwoord en je hebt belangrijkere dingen te doen dan de strijd tegen de spamfilters van Gmail.


Erger nog, je weet niet waarom dit is gebeurd. Voor zover u weet is er niets veranderd. Wat is er gebeurd met Gmail, dat gisteren werkte?

Ik sta op het punt je te vertellen over de methode die we gebruiken om server-IP's van de zwarte lijst van Gmail te halen. Als je deze procedure volgt, wordt het IP-adres van je server verwijderd uit de zwarte lijst van Gmail.

Gmail Blacklist of Spam Box?

Zorg er eerst voor dat u te maken heeft met een probleem met de zwarte lijst. Als het IP-adres van uw server door Gmail op de zwarte lijst staat, kunnen hun servers een van de volgende teruggestuurde berichten verzenden:

550-5.7.1, volgens de externe host Ongewoon hoge niveaus van ongevraagde e-mail vanaf uw IP-adres zijn geïdentificeerd door ons apparaat. E-mail die vanaf uw IP-adres wordt verzonden, is geblokkeerd om onze gebruikers tegen spam te beschermen. Raadpleeg onze richtlijnen voor het verzenden van bulk-e-mail.


Deze procedure wordt gebruikt om problemen met de zwarte lijst op te lossen. geen probleem met de locatie van de spambox.

Instructies voor het verwijderen van de zwarte lijst van Gmail

1. Waarom blokkeert Gmail mijn e-mails?


Voordat u een dilemma kunt oplossen, moet u het eerst begrijpen. Dit is waar u als onderzoeker moet optreden om erachter te komen waarom Gmail u verhindert e-mails te verzenden. Uw IP-adres wordt pas verwijderd als u stopt met het verzenden van e-mails die de zwarte lijst van Gmail veroorzaken.


Gmail blokkeert over het algemeen e-mail om verschillende redenen.


  • Je verstuurt veel e-mails.
  • De hoeveelheid e-mail fluctueert.
  • U verzendt e-mails naar adressen die zijn gemarkeerd als "spam-traps".
  • U stuurt e-mails naar mensen die u niet ontmoet.
  • Het IP-adres van uw server is een van de belangrijkste zwarte lijsten voor e-mail.
  • Uw e-mails worden door Gmail-gebruikers gemarkeerd als spam.
  • U verzendt e-mails vanaf een nieuw IP-adres.
  • Je hebt DNS-documenten die ontbreken of onjuist zijn.
  • E-mailverificatie mislukt

Voor het bovengenoemde probleem moet u de logboeken van uw e-mailserver controleren. Je moet de acties stopzetten die hebben geleid tot de Gmail-uitsluiting. Uw IP-adres wordt niet verwijderd als u zich hier niet aan houdt.

Wij denken dat Gmail signalen ontvangt van openbare zwarte lijsten. Voordat u een verwijderingsverzoek voor Gmail indient, raad ik u aan deze lijsten te controleren op de IP-adressen van uw server.


  • pbl.spamhaus.org pbl.spamhaus.org pl. spam - Deze zwarte lijst omvat IP-bereiken voor zowel complexe als niet-mailservers.
  • sbl.spamhaus.org sbl.spamhaus.org sbl. spam xbl.spamhaus.org - Deze zwarte lijst bevat spambots. cbl.abuseat.org - Deze zwarte lijst bevat e-mails die Spamhaus heeft geclassificeerd als spam. - E-mails die naar spam-traps worden gestuurd of door hun gebruikers als spam worden geïdentificeerd, worden op deze zwarte lijst geplaatst.

Als uw IP-adres in deze lijsten voorkomt, verzendt uw server hoogstwaarschijnlijk spam. U moet de spam lokaliseren en verwijderen. Verzoek dat uw IP van de zwarte lijst wordt verwijderd zodra u klaar bent met spammen. Het verwijderen van de bovenstaande zwarte lijsten is normaal gesproken automatisch.


Een beveiligingsovertreding, zoals een gecompromitteerd gebruikersaccount of een webtoepassing die spam verstuurt, is de meest voorkomende verklaring voor het op de zwarte lijst zetten van uw server door Gmail.

De meest voorkomende verklaring voor het opnemen van een zwarte lijst zijn bezorgdheid over de veiligheid. Zorg er dus voor dat u:

  • Bekijk de serverlogboeken om te zien wanneer het blok voor het eerst verscheen.
  • Bestudeer alle activiteiten voor het verzenden van e-mail die lijken op die van een spambot.
  • Zoek naar gebruikersaccounts die spam verzenden die zijn gehackt.
  • Zoek naar webtoepassingen die spam verzenden die zijn gehackt.

Als u geen beveiligingsproblemen ziet, kunt u het volgende onderzoeken:

  • Veranderingen in het aantal verzonden e-mails.
  • Het verzendende IP-adres is gewijzigd.
  • Gebruikers worden automatisch doorgestuurd naar Gmail.

2. Verifieer uw e-mail

Gmail verwacht dat u e-mails verzendt die zijn geverifieerd. Deze DNS-records moeten in uw e-mail aanwezig zijn:

  • DKIM
  • SPF
  • DMARC

Als u SPF en DKIM nog niet gebruikt, kunt u dit doen voordat u een verzoek verzendt om van de zwarte lijst te worden verwijderd. (Zie DNS-records die elke e-mailmarketeer moet kennen als u niet bekend bent met DNS-records.)

Zodra u zeker weet dat het spammen is beëindigd, kunt u een verzoek naar Gmail sturen om uw IP van de zwarte lijst te verwijderen.

Ik stel voor dat uw server naast e-mailverificatie ook een geldige hostnaam en PTR-record (reverse DNS) heeft. Ten slotte, zelfs als het op nul is ingesteld, stel ik een DMARC-beleid voor.

Stel uw vertrouwen niet in uw gastheer.

Veel webhosts splitsen DKIM op door slimme hostrelais te gebruiken die berichten niet correct ondertekenen. Van andere hosts en DNS-providers is bekend dat ze DKIM kraken door regeleinden toe te voegen of TXT-records af te kappen.

3. Volg de praktische tips van Gmail

Als u links naar bekende spambronnen of pagina's in uw e-mails opneemt, blokkeert Gmail deze. Problemen met de geloofwaardigheid van domeinen kunnen worden veroorzaakt door partnerprogramma's en e-mailmarketingsoftware van derden. Gmail kan zowel uw domein als uw IP-adres blokkeren als uw domeinreputatie slecht is.
Ik raad aan om de afzenderrichtlijnen van Gmail te lezen als je veel e-mails verstuurt.

De Postmaster Tools van Gmail bevatten statistieken over geloofwaardigheid, spampercentage, feedbackloop en andere criteria die u kunnen helpen bij het identificeren en corrigeren van problemen met de distributie en spamfilters. Ik raad u ten zeerste aan om u voor die programma's aan te melden.



4. Dien het Gmail Blacklist-verwijderingsformulier in

Gmail verwijdert normaal gesproken uw IP van hun zwarte lijst binnen 3-5 dagen als u de bezorgings- en e-mailverificatieproblemen heeft opgelost. Als je Gmail na 5 dagen nog steeds niet kunt e-mailen, moet je via dit formulier contact opnemen met Gmail-ondersteuning.

Om bij het afzendercontactformulier te komen, moet u de meeste vragen met nee beantwoorden. Ze zullen je gewoon vertellen dat je moet wachten als je ja antwoordt.

Dit formulier geeft geen feedback aan Gmail. Blijf na indiening op de hoogte van uw e-mailbezorging. Ze vragen u het formulier slechts één keer in de twee weken in te vullen.

Het is onze ervaring dat het meer dan eens per week indienen van het formulier het verwijderingsproces niet versnelt.


5. Wachten op de verwijdering van de zwarte lijst van Gmail

U moet wachten nadat u het verwijderingsformulier voor de zwarte lijst heeft ingediend. Gmail reageert niet op het verzoek om intrekking. Ik stel voor dat je elke dag hetzelfde bericht naar hetzelfde account stuurt. Houd het afwijzingsbericht in de gaten om te zien of de reden voor afwijzing verschuift.

Ik stel voor om SenderScore, openbare zwarte lijsten en postmasterbronnen in de gaten te houden om te zien of er iets is veranderd. Backdoors zouden door de aanvallers kunnen zijn gebruikt in geval van internetcompromissen, waardoor ze nieuwe spamaanvallen konden lanceren.

6. Laat u verwijderen uit de zwarte lijst van Gmail

Een week is meestal voldoende om een verhuizing te voltooien. Er kunnen andere e-mailproblemen zijn als u Gmail na een week niet kunt e-mailen. Ik zou je verzendgewoonten, e-mailserverlogboeken en DNS-instellingen nog een keer doornemen. Als je geen problemen vindt, moet je misschien wat dieper graven.

Spammers gebruiken bij sommige exploits een SMTP-server in hun pakket. Ze doen dit om de logboeken van uw systeem te omzeilen en rechtstreeks e-mails te verzenden. Deze aanvallen zijn moeilijk op te sporen en vereisen vaak een grondig onderzoek van het netwerkverkeer.


Handige tools en referenties:
Gmail-foutcodes op de zwarte lijst

Mogelijk merkt u ook de volgende codes op. Elke foutcode in het bereik van 400 of 500 duidt op een probleem met de e-mailbezorging van Gmail.

421, "4.4.5", Server is momenteel niet beschikbaar; probeer het later opnieuw.
421, “4.7.0”, IP niet op witte lijst van RCPT-domeinen, link gesloten.
"4.7.0", 421, Ongewoon hoge niveaus van ongevraagde e-mail vanaf uw IP-adres zijn geïdentificeerd door ons apparaat. E-mail die vanaf uw IP-adres wordt verzonden, is tijdelijk geblokkeerd om onze gebruikers tegen spam te beschermen. Bekijk onze richtlijnen voor bulkmail.
Tijdelijk systeemprobleem, 421, "4.7.0" Probeer het later opnieuw.
TLS is nodig voor het RCPT-domein, dus de link is gesloten op 421, “4.7.0”.
421, “4.7.0”, Link sluiten, later opnieuw proberen. Op het HELO-punt betekent dit normaal gesproken een Denial of Service (DoS) voor de SMTP-relay.
“4.2.1” op pagina 450 De persoon die u probeert te contacteren, is overladen met e-mail. Stuur je bericht opnieuw als je de kans hebt. Uw bericht wordt verzonden als de ontvanger op dat moment e-mail kan accepteren. Bekijk dit artikel voor meer informatie.
"4.2.1", 450, De persoon die u probeert te bereiken, verzamelt post in een tempo dat het onmogelijk maakt om extra berichten te verzenden. Stuur je bericht opnieuw als je de kans hebt. Uw bericht wordt verzonden als de ontvanger op dat moment e-mail kan accepteren. Bekijk dit artikel voor meer informatie.
450, "4.2.1", de maximale SMTP-relay-limiet van de klant is overschreden. Dit is een eenmalige gebeurtenis. Neem contact op met uw beheerder of lees dit artikel voor meer informatie over SMTP-relaybeperkingen.
451, “4.3.0”, Bericht is tijdelijk geweigerd door de mailserver.
Meerdere bestemmingsdomeinen per transactie zijn niet toegestaan ​​in 451, "4.3.0". Probeer het nog een keer.
Time-out - link 451, "4.4.2" sluiten
RFC 2821, 451, "4.5.0", schending van het SMTP-protocol

  • "4.2.2", 452, Het e-mailadres dat u probeerde te contacteren, heeft de limiet bereikt. Stuur dit artikel naar de ontvanger.
  • 452, “4.5.3”, Domeinbeleid per transactiegrootte overschreden, probeer deze ontvanger opnieuw in een aparte transactie.
  • Dit bericht geeft aan dat de grootte van het e-mailbeleid van het ontvangende domein (het aantal beleidsregels, de grootte van de beleidsregels of beide) is overschreden.
  • 452, "4.5.3", Er zijn te veel ontvangers voor uw bericht. Bekijk dit artikel voor meer informatie over de verzendbeperkingen van Google.
  • 454, “4.5.0”, SMTP-protocolschending, geen opdrachten toegestaan ​​voor pijplijn na STARTTLS, zie RFC 3207. 454, “4.7.0”, SMTP-protocolschending, geen opdrachten toegestaan ​​voor pijplijn na STARTTLS, zie RFC 3207. Vanwege een tijdelijk apparaatprobleem, we kunnen niet verifiëren. Probeer het later nog eens.
  • STARTTLS kan niet meer dan één keer worden gebruikt in 454, "5.5.1."
  • Kan antwoord 501, "5.5.2" niet decoderen.
  • Controleer dit artikel aangezien de HELO / EHLO-claim in 501, "5.5.4", ongeldig is.
  • 502, "5.5.1," Vaarwel, zoveel niet-herkende orders.
  • Niet-geïmplementeerde instructie, 502, "5.5.1"
  • Niet-herkende opdracht, 502, "5.5.1"
  • "EHLO / HELO eerst", 503, "5.5.1".
  • MAIL eerst, 503, "5.5.1"
  • RCPT eerst, 503, "5.5.1."
  • Identiteitsveranderingen zijn niet toegestaan ​​in 503, "5.7.0."
  • Unrecognized Authentication Form, 504, "5.7.4".
  • Authenticatie vereist, 530, "5.5.1". Meer informatie vind je hier.
  • 530, "5.7.0," U moet eerst een STARTTLS-instructie geven.
  • Optioneel argument niet toegestaan ​​voor die AUTH-modus, 535, “5.5.4”.
  • Applicatiespecifiek wachtwoord beschikbaar, 535, "5.7.1". Meer informatie vind je hier.
  • "5.7.1", 535. Probeer het opnieuw nadat u zich met uw webbrowser hebt aangemeld. Meer informatie vind je hier.
  • Gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd in 535, "5.7.1." Meer informatie vind je hier.
  • "5.1.1", 550, Het e-mailadres dat u probeerde te contacteren, bestaat niet. Controleer het e-mailadres van de gebruiker nogmaals op typefouten of extra spaties. Bekijk dit artikel voor meer informatie.
  • "5.2.1", 550, Het e-mailadres dat u probeerde te contacteren, is uitgeschakeld.
  • 550, "5.2.1," De persoon die u probeert te bereiken, ontvangt e-mail in een tempo waarin het verzenden van nieuwe berichten niet mogelijk is. Bekijk dit artikel voor meer informatie.
  • De dagelijkse verzendlimiet overschreden, 550 "5.4.5". Meer informatie vindt u hier.
  • 550, “5.4.5”, De dagelijkse SMTP-relaylimiet van de gebruiker is overschreden. Neem contact op met uw beheerder of lees dit artikel voor meer informatie over verzendbeperkingen voor SMTP-relay.
  • Mail relay geweigerd, 550, "5.7.0"
  • Mail Sending Rejected, 550, "5.7.0" Als het afzenderaccount is uitgeschakeld of niet is geregistreerd in uw G Suite-domein, treedt deze fout op.
  • E-maillimiet overschreden, 550, "5.7.1"
  • 550, "5.7.1", Relay-inloggegevens zijn ongeldig.

Postmaster Tools

U kunt de Postmaster Tools van Google gebruiken om uw e-mailinbox bij Gmail bij te houden en te beheren. Ik raad je ten zeerste aan om je aan te melden. U gebruikt de tools om distributiefouten, geloofwaardigheid van het domein en andere zaken bij te houden. Deze invoer kan cruciaal zijn om Gmail van de zwarte lijst te verwijderen.

ReturnPath's Sender Score

Als u uw afzenderscore controleert, krijgt u enig inzicht in hoe goed uw e-mails worden afgeleverd. Let op pieken in het e-mailvolume of een hoger dan verwacht volume.

Als je meer informatie wilt, kun je het expertteam bellen en als je een probleem hebt, kun je het ook oplossen in Gmail. Ons team zal u de beste oplossing bieden en elk probleem dat u ondervindt, wordt opgelost in uw Gmail-account. U kunt ook de e-mail en livechat verzenden. U kunt Gmail Nederland bellen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Epson Printer Foutcode 000041 te repareren?

Hoe Gmail-bericht geblokkeerd probleem op te lossen?

Hoe meld je je aan voor Netflix?