Hoe een Facebook-loterij te houden?

Facebook-loterijen zijn een fantastische manier om het woord over uw bedrijf te verspreiden en uw klanten of fans te bedanken. Het is van cruciaal belang om de details te plannen en een loterij goed te configureren om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Gelukkig is het opzetten van een Facebook-loterij eenvoudig zolang je de juiste strategieën gebruikt en een duidelijk plan hebt voordat je begint.


1. De bijzonderheden van de loterij kiezen

1. Zorg ervoor dat je loterij voldoet aan de regels van Facebook. U moet een bedrijfspagina op Facebook hebben om een promotie of loterij te kunnen houden, omdat u dit niet op een persoonlijke Facebook-tijdlijn kunt doen. Er moet ook een disclaimer worden geschreven waarin staat dat Facebook niet is gekoppeld aan de advertenties. Loterijen moeten ook hun eigen kwalificatiecriteria en voorschriften hebben en mogen geen artikelen voor volwassenen, alcohol of vuurwapens weggeven.


  • Ga naar https://www.facebook.com/page-richtlijnen. php#promotionsguidelines om de volledige set limieten en richtlijnen voor Facebook-promoties te bekijken.


2. Bepaal de ideale doelgroep. Overweeg het soort mensen waarvan u denkt dat ze geïnteresseerd zijn in de loterijprijs. Kies een subset van bepaalde mensen uit uw klantenbestand als de markt voor uw goederen of diensten gediversifieerd is. Het aantal mensen dat zich gemotiveerd voelt om aanwezig te zijn, zal toenemen als u zich richt op bepaalde leeftijdsgroepen of individuen met bepaalde interesses.


  • U moet zich bijvoorbeeld richten op jongeren of ouders die het speelgoed voor hun kinderen zullen kopen als u een loterij houdt voor nieuw speelgoed.

  • Als u meer wilt weten over de soorten mensen die eerder op vergelijkbare advertenties hebben geklikt, bekijkt u de gegevens van eerdere marketingcampagnes.


3. Bepaal het doel van uw loterij. De uitkomst van de loterij moet voordelig zijn voor uw bedrijf. Dit kan inhouden dat u uw e-maillijst uitbreidt, nieuwe consumenten binnenhaalt via mond-tot-mondreclame of meer publiciteit genereert voor een nieuw product of nieuwe dienst die u introduceert. Bepaal het doel van de loterij, zodat u het kunt opnemen in het ontwerp van de loterij terwijl u deze ontwikkelt.


4. Kies een prijs die bij uw merk past. Je wilt ook niet zomaar een beloning kiezen. Een gratis artikel of dienst van uw bedrijf, een cadeaubon voor uw goederen of diensten, of een artikel of dienst van een joint venture-partner zijn allemaal geschikte onderscheidingen. Doorgaans zijn mensen meer geïnteresseerd in de prijs dan in de organisatie die de loterij houdt, dus het kiezen van een relevante prijs zal deelnemers aan uw bedrijf herinneren en uw bekendheid vergroten.


5. Stel het reglement van de loterij vast. Het reglement van de loterij moet ergens worden opgehangen waar de deelnemers ze kunnen zien. De deelnamevereisten, de duur van de loterij, de prijs die de winnaar krijgt, de algemene voorwaarden en eventuele beperkingen die van toepassing zijn, zijn meestal opgenomen in de regels voor promotionele Facebook-loterijen.


  • Zorg ervoor dat u een link naar de volledige regels en voorschriften opgeeft in de hoofdtekst van de loterijpost.

  • Voordat u probeert de regels en voorschriften voor een loterij namens een bedrijf op te stellen, moet u uw manager of de juridische afdeling raadplegen.

  • Zoek de regels en voorschriften van een andere loterij en gebruik ze als een model om in te vullen als je problemen hebt om alle informatie zelf op te schrijven.


6. Stel de deelnameprocedures van de loterij vast. Er zijn verschillende veelvoorkomende manieren om deel te nemen aan Facebook-wedstrijden: het bericht leuk vinden, het delen, een vriend taggen, reageren, een formulier invullen op een externe website of een foto uploaden. Kies de invoermethode die u door de deelnemers wilt laten gebruiken. Houd er rekening mee dat minder personen zich zullen aanmelden voor de loterij als registratie moeilijk is.


2. Oprichting van de loterij

1. Selecteer een app van derden om uw loterij uit te voeren. Een loterij kan in een bericht worden gemaakt met behulp van verschillende Facebook-programma's van derden. Vind de loterij-app die het beste aan uw eisen voldoet door online te zoeken. Denk aan factoren zoals het aanpassingsniveau van de app, prijs en website-integratie.


  • Bekend zijn de Facebook-loterij-apps WishPond, Heyo, ShortStack, AgoraPulse en WooBox.


2. Maak een originele header voor uw loterij. Er moet duidelijke en doelgerichte taal worden gebruikt in de kop van de loterijpost. Zorg ervoor dat u mensen op de hoogte brengt van de details van uw loterij en de beloning. Mensen zullen eerder de hoofdtekst van uw bericht lezen en deelnemen aan uw loterij als de kop van het stuk hun aandacht trekt.


  • "Doe mee en win een gratis optische headset van Superb Optical" is misschien je titel.

  • Als alternatief kan er staan: "Deel een foto met uw favoriete Penclub-pen en maak kans op 5.000 gratis Penclub-pennen!"


3. Maak het ontwerp van de loterijpost. Het plaatsen van een opvallende afbeelding met de details van de loterij duidelijk zichtbaar is een van de beste manieren om uw loterij te promoten. Maak een afbeelding met uw loterijheader en wat informatie over de loterij met behulp van beeldbewerkingssoftware zoals Photoshop. De regels, deelnamevereisten, deelnamemethoden en beloningsinformatie moeten allemaal worden opgenomen in de kleurrijke loterijpost.


4. Lay-out de loterij post. Inspecteer de afbeelding om er zeker van te zijn dat deze in de post past. Als u een loterij-app gebruikt, heeft deze een gemakkelijk te begrijpen ontwerp- en instellingsprocedure. Vul alle velden in terwijl u door de software van de loterij-app gaat. Wanneer u klaar bent, volgt u de instructies om het naar uw pagina te sturen.


  • Zonder loterijsoftware moet je de winnaar met de hand kiezen.


5. Zorg ervoor dat alle links in uw loterij functioneren. Ga naar je Facebook-profiel om ervoor te zorgen dat alles correct is geformatteerd. Neem zelf deel aan de loterij om ervoor te zorgen dat alle links werken en dat het invoeren eenvoudig is. Je weet dat andere mensen waarschijnlijk dezelfde problemen ervaren als je vastloopt of je niet kunt registreren. Bepaal waar het proces faalt en onderneem vervolgens de juiste acties om het bericht te wijzigen om het goed te maken.


6. Kies een overwinnaar. Als je een loterij-app gebruikt, kun je de loterijwinnaar willekeurig kiezen door op een machinegestuurde knop op de app te drukken. Anders moet u met de hand een winnaar kiezen. Kies de afbeelding die uw merk het beste weerspiegelt als het delen van een foto vereist was voor de loterij.


3. De loterij in de gaten houden en promoten

1. Kijk eens naar het aantal deelnemers aan de loterij. Houd bij hoeveel mensen elke dag deelnemen aan de loterij. Als er maar weinig mensen zich aanmelden voor de loterij, weet je dat je meer moet adverteren om meer mensen te laten meedoen.


2. Houd in de gaten hoe de loterij uw pagina en bedrijf beïnvloedt. Analyseer de statistieken van je Facebook-pagina, je verkopen of welk doel dan ook dat je oorspronkelijk had gesteld voor de loterij naarmate het evenement vordert. Als u een aanzienlijke stijging van deze cijfers opmerkt, is het succes van uw loterij evident. Je loterij verloopt niet zoals gepland als je weinig tot geen verandering merkt in de dingen die je wilde promoten.


3. Identificeer influencers om u te helpen adverteren voor uw loterij. Populaire bloggers, vloggers en persoonlijkheden op sociale media zullen een aanzienlijke aanhang hebben die hun inhoud vaak consumeert. Vraag om te beginnen uw partners of ze u kunnen helpen bij het adverteren van uw pagina. Zoek vervolgens bekende internetgebruikers waarvan u weet dat ze uw items al hebben gebruikt voor hulp bij het promoten van uw loterij.


  • Het kan nodig zijn om met sommige influencers een betalingsplan op te zetten.


4. Gebruik Facebook-advertenties om de loterij op de markt te brengen. Facebook-advertenties zijn een andere effectieve manier om reclame te maken voor uw loterij. Scroll naar beneden naar de loterijposting op je pagina. Er zou een knop "Boost Post" onder aan het bericht moeten staan. Om uw advertentiecampagne te starten, klikt u op de knop en voert u de gegevens voor uw doelgroep in.


  • U kunt daarna op "Advertentiebeheer" aan de linkerkant van uw startpagina klikken om de effectiviteit van uw advertentie te controleren.

  • De betrokkenheid zal hoger zijn naarmate je meer geld uitgeeft aan de post.


5. Stuur een e-mail naar de winnaar van de loterij om te laten weten dat ze hebben gewonnen. De meeste loterij-applicaties bieden een voorgeprogrammeerde functie die een winnaar voor u zal selecteren. De beste manier om met iemand in contact te komen is per e-mail, die ook de communicatie met de winnaar bijhoudt voor het geval er problemen of conflicten zijn. Geef aan hoe de winnaar zijn beloning wil gebruiken. Om dit te doen, moet u meestal hun postadres verkrijgen of hen een link aanbieden waarmee ze het kunnen inwisselen.


6. Plaats een bericht waarin de winnaar van de loterijprijs wordt onthuld. Plaats de aankondiging van de winnaar zodra de loterij voorbij is. Vraag de winnaar van de loterij of je een foto van hem mag maken met zijn prijs als je contact met hem opneemt. Dit laat andere deelnemers weten dat de loterij is afgelopen en kan worden gebruikt om uw bedrijf verder te adverteren.


  • Klanten zijn meer geneigd om deel te nemen aan toekomstige loterijen en promoties als ze een gelukkige loterijwinnaar zien.


We hopen dat deze gids je heeft geholpen met Raffles op Facebook. Nu kunt u probleemloos op Facebook loten. Als je een probleem hebt met Facebook, kun je contact met ons opnemen. Bedankt : Facebook Nederland bellen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Mac Foutcode 43 te repareren?

Hoe vraag ik Facebook over mijn problemen?

Netflix werkt niet? Hier is wat je moet doen