Hoe Google Analytics Event Tracking voor WordPress te gebruiken

De beste tool om de effectiviteit van uw website te monitoren is Google Analytics. Miljoenen website-eigenaren gebruiken deze gratis service om factoren zoals bezoekersretentie en advertentiesucces te beoordelen. Bovendien is het perfect voor het bijhouden van WordPress-gebeurtenissen.


U kunt bijhouden hoe bezoekers omgaan met uw inhoud door specifieke website-incidenten te controleren. Als u weet hoe gebruikers omgaan met uw WordPress-website, van klikken tot scrollen, kunt u inhoud ontwikkelen en lay-outconcepten verbeteren.


Wanneer u probeert om online geld te genereren, is dat constructief. Het nemen van betere beslissingen over bannerplaatsingen kan het gevolg zijn van inzicht in hoe gebruikers omgaan met uw lay-out.


In deze handleiding laat ik zien hoe u de plug-in WP Google Analytics Events kunt gebruiken om snel gebeurtenisanalyses aan uw website toe te voegen. U kunt tracking implementeren met behulp van deze eenvoudige tool zonder veel code te schrijven.


WP-evenementen instellen voor Google Analytics


Er moet een Google Analytics-account worden aangemaakt voordat u deze plug-in kunt gebruiken. Dit is een gratis Google-tool die een heleboel informatie over uw website biedt.


Dit is ongetwijfeld een van de betere plug-ins voor het volgen van WordPress-kliks waar ik doorheen heb gebladerd. Het is snel, eenvoudig en integreert met Analytics zonder dat Tag Manager of uitgebreide wijzigingen in Google nodig zijn.


De plug-in "WP Google Analytics Events" moet worden geïnstalleerd en geactiveerd.



Selecteer in het linkerdeelvenster de tool "WP GA Events".



Voer de unieke ID voor uw Google Analytics-account in. Dit is het resultaat van het koppelen van uw website aan Google Analytics. Een UA zal worden gebruikt om te beginnen.



Er zijn opties voor het gebruik van de Google Tag Manager, universele sitetags, anonimisering en andere functies met deze plug-in voor het bijhouden van klikken. We beginnen voorlopig met het maken van een eenvoudig volggebeurtenis. Laat deze instellingen dus zoals ze zijn.


Klik op de knop "Wijzigingen opslaan" nadat u naar beneden hebt gescrolld.



Klik op Controle

Er zijn twee vormen van kliktracking: ID en Class. Ik zal je laten zien hoe je de 'klasse'-vaardigheid in je connecties kunt gebruiken. Als u wilt controleren wie er op een aangesloten link, een "koop nu"-knop of andere links op uw website klikt, is dit erg handig.


Overweeg een bestemmingspagina met een link 'nu kopen'. Misschien willen we zien hoeveel mensen nu daadwerkelijk op deze link klikken.


Ga naar het plug-inpaneel voor evenementen en selecteer het tabblad "Click Tracking".



We willen onze tracker een eenvoudige manier geven om de specifieke link die we willen volgen te herkennen. Geef de Elementnaam een speciale naam. Ik gebruik in dit geval "nu kopen". Het is van cruciaal belang om kleine letters te gebruiken en eventuele spaties moeten worden vervangen door koppeltekens. Dit vanwege het feit dat het binnenkort wordt opgenomen in onze verbinding.


Kies "klasse" in het vervolgkeuzemenu Type.



Voer een gemakkelijk herkenbare evenementcategorie in. Stel je voor dat het vergelijkbaar is met het toevoegen van categorieën aan WordPress. Je kunt elke link die je volgt een specifiek doel geven als je er meer dan één volgt. Omdat de link bijvoorbeeld een oproep tot actie betekent, noem ik deze 'oproep tot actie'.



Het is eenvoudig om een verzameling links bij te houden die hetzelfde algemene doel dienen, net zoals bij het schrijven van WordPress-inhoud voor een bepaald onderwerp. Overeenkomstig hoe u het in deze plug-in invoert, verschijnt het ook op uw Google Analytics-scherm.


We moeten nu een bericht communiceren over de huidige actie. Ik noem het gewoon een "klik" terwijl we ze volgen. Voer de gebeurtenisactie in die u door Google Analytics wilt laten weergeven.



Voor het analyseren van bezoekersgedrag geeft Google Analytics bovendien een beschrijving weer die het Event Label wordt genoemd. Elke beschrijving is acceptabel. Ik zal voor dit voorbeeld schrijven: "Een gebruiker heeft geklikt om de productpagina te bezoeken". Vul hier het gewenste Event Label in.



U hebt alleen deze componenten nodig om te beginnen met volgen. Het labelgedeelte is niet eens nodig. Wanneer u echter veel gebeurtenistriggers maakt, helpt het om te onderscheiden waar elke link voor staat.


We laten de gebeurteniswaarde voorlopig leeg en de niet-interactie wordt ingesteld op 'false'.


Klik na de gebeurtenistrigger op de knop "Toevoegen".



Uw link met het evenement bijwerken

Het is tijd om het evenement in de link op te nemen nu het is opgebouwd. Google zal de trigger anders niet detecteren.


Ga naar de pagina of het bericht met de link die u wilt volgen.



Klik op het tabblad "Tekst" in de rechterbovenhoek van de WordPress-editor. Aan de link zelf moet een kleine hoeveelheid code worden toegevoegd. Dit is mogelijk al standaard geladen als u de tekstweergave vaak gebruikt.




In the content, look for the link you wish to monitor.



The class that we previously assigned is used here. Recall the "buy-now" class from the preceding step? That will be added right into the link. This instructs WordPress to notify Google Analytics of an event.


At the link's beginning, enter the tracking class. This follows the code segment that begins with "a." It should resemble [ht message]. title="" show icon="" id="" class="" style=""] mstyle="info"] a href="https://yourwebsite.com/lorem-ipsum" class="buy-now"> [/ht message]



Er verschijnt een "Update"-knop op je bericht of pagina.



De actie van de gebruiker wordt vastgelegd in realtime gebeurtenissen in Google Analytics wanneer ze op de link klikken.



Of u nu een knop of een hyperlink wijzigt, dit werkt. De "klasse" die u aanwijst, is het cruciale element om in gedachten te houden.


Hoe werkt scrolltracking?


U kunt het scrollen volgen met behulp van deze plug-in. Met behulp van ID's of klassen kunt u dit op dezelfde manier bereiken als hoe koppelingen tot stand worden gebracht. Als je dit doet, kun je zien of iemand je artikel echt leest.


Een alternatief voor heat mapping-plug-ins is scroll-tracking. Google Analytics houdt het totale aantal gebruikers bij dat over uw website scrolt in plaats van kleuren weer te geven als reactie op de muisbewegingen van een gebruiker.


De premium-editie van de plug-in WP Google Analytics Events bevat meer functies, maar de gratis versie presteert ook ongeveer. Het wordt gemakkelijker om bij te houden wie wat bekijkt als u video-inhoud van sites zoals YouTube of Vimeo op uw website opneemt.


Goede gegevens helpen bij de ontwikkeling van goede strategieën


Onderschat nooit het belang van nauwkeurige Google Analytics-gebeurtenistracking. Het kan u helpen om uw bezoekers hoogwaardige informatie en een uitstekende ervaring te bieden. Bovendien kunt u websiteproblemen identificeren die mogelijk uw aandacht vereisen als u meer verkeer en interactie wilt genereren. Cijfers vertellen het verhaal en deze plug-in laat zien hoe kijkers omgaan met uw inhoud.


Welke tracking-plug-ins gebruikt u op uw website? Heb je nagedacht over en ben je geïnteresseerd in heatmap plugins?


We hopen dat deze handleiding u heeft geholpen bij het gebruik van WordPress-gebeurtenistracking in Google Analytics. Nu kunt u probleemloos WordPress-gebeurtenistracking in Google Analytics gebruiken. Als u een probleem heeft met Google, kunt u contact met ons opnemen. Dank je : Google Bellen Nederland.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Epson Printer Foutcode 000041 te repareren?

Hoe Gmail-bericht geblokkeerd probleem op te lossen?

Hoe meld je je aan voor Netflix?