Hoe sponsoring op Instagram te verkrijgen

Een van de beste methoden voor bedrijven om sociale media te gebruiken om hun publiek te bereiken, is door gebruikers van websites zoals Instagram te betalen om hun merken namens hen te promoten. Door je eigen onderscheidende merk en online volgers te creëren, een bedrijf te benaderen en een samenwerking voor te stellen, en je verplichtingen en vergoedingen uit te zoeken, zou je een van die gesponsorde Instagram-gebruikers kunnen worden.


1. Een merk creëren

1. Open een Instagram-account en plaats zes tot tien foto's. Je moet een Instagram-account openen als je daar influencer wilt worden. U kunt meerdere afbeeldingen tegelijk plaatsen wanneer u zich voor het eerst aanmeldt om te voorkomen dat uw profiel saai en kaal lijkt.


  • Het is in de toekomst niet aan te raden om zoveel foto's tegelijk in te dienen.


2. Plaats foto's met een uniform thema en esthetiek. Voordat je met een merksponsoring gaat werken, moet je eerst vaststellen wie je bent op Instagram. Afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn essentieel omdat merken en potentiële klanten geen wazige, korrelige of onaantrekkelijke afbeeldingen op hun feeds of reclame voor hun goederen willen zien.


  • Maak gerelateerde afbeeldingen met hetzelfde onderwerp en in een vergelijkbare beeldtaal. Zo is het voor je volgers en merken duidelijk wat voor content ze van je kunnen verwachten.

  • Eten, kittens, mode, fitness en reizen zijn enkele voorbeelden van Instagram-blogonderwerpen. Als je een thema behoudt, is de kans groter dat een merk ervoor kiest om je te sponsoren, omdat het volgers de indruk geeft dat je een smaakmaker of autoriteit op dat gebied bent.

  • Door een kleurenpalet te maken, kunt u uw visuele esthetiek behouden. Dit kan er bijvoorbeeld toe leiden dat de meeste van uw foto's een sterk roze, oranje of geel kleurenschema hebben. In dat geval zou je geen afbeelding met veel schaduwen, donkerbruin of grijs op je profiel zetten.


3. Upload elke dag 2 tot 3 nieuwe foto's. Regelmatig posten verbetert uw zichtbaarheid via het Instagram-algoritme, dat gebruikers aanmoedigt om de "Verkennen"-pagina te bezoeken en u helpt vertrouwen op te bouwen bij volgers. Het wordt aangeraden om minimaal 2-3 foto's of films per dag te publiceren met een tussenpoos van een paar uur.


  • Als je bijvoorbeeld 's middags een foto plaatst, wacht dan tot drie uur om de volgende te plaatsen. Dan misschien om 6 of 7 uur nog een publiceren.

  • Je kunt verschillende programma's gebruiken om in de rij te staan ​​of toekomstige berichten in te plannen als je weet dat je lange tijd geen toegang zult hebben tot Instagram, misschien omdat je op reis bent of een evenement bijwoont. Door dit te doen, kun je doorgaan met posten, zelfs als je Instagram niet gebruikt. Zonder zelfs maar in te loggen, kunt u berichten plannen om te publiceren om 11.00 uur, 14.00 uur en 17.00 uur.

  • Je kunt Instagram-berichten plannen met verschillende apps, maar welke het beste voor je is, hangt af van een aantal criteria, waaronder of je voor de app wilt betalen en of je iOS- of Android-software gebruikt.


4. Maak boeiende bijschriften. Het schrijven van bijschriften die verder gaan dan een eenvoudige beschrijving van een activiteit of een inspirerend citaat, zal de interesse in uw materiaal vergroten door kwetsbaarheid te tonen en een kijkje te geven in uw zakelijke of persoonlijke leven. Je volgers willen met je communiceren.


  • In plaats van een algemeen, dubbelzinnig bijschrift als 'Speeltijd', kan een foto van jou en je mopshond die binnenshuis met speelgoed speelt, lezen: 'Puggsly en ik vinden altijd een manier om plezier te hebben, zelfs op regenachtige dagen.'


5. Gebruik een aantal verschillende hashtags. Inhoud is "getagd" met hashtags om het voor gebruikers gemakkelijker te maken om te vinden. Als u bijvoorbeeld de hashtag #frenchbulldogs toevoegt aan het bijschrift van een foto van een Franse buldog, vergroot u de kans dat iemand die op zoek is naar foto's van Franse buldoggen uw bericht vindt.


  • Maximaal 30 hashtags zijn toegestaan, maar het gebruik van 6 tot 11 is een redelijk aantal. Vermijd het gebruik van algemene hashtags zoals #gym, want als je dat wel doet, kan je bericht tussen miljoenen anderen verloren gaan. Probeer iets gerichters (zoals #weightliftinggoals) om je publiek te beperken.


6. Maak contact met je fans door reacties achter te laten op andere berichten. Instagram is een community, dus interactie met die community is cruciaal als je daar wilt slagen. Dit houdt in dat je reacties achterlaat op andere foto's die je leuk vindt en kritiek op je eigen afbeeldingen beantwoordt.


  • Ter illustratie: als een nieuwe volger zegt: "Als iemand opmerkt: "Dit ziet er geweldig uit!", op een foto van een kaneelbroodje dat je hebt gedeeld, kun je beleefd antwoorden: "Het was! Als je in de buurt bent, moet je [naam restaurant] eens bezoeken, want het eten is daar heerlijk en redelijk geprijsd." En je kunt teruggaan en ze volgen om vertrouwd te raken.

  • Wanneer nieuwe mensen of mogelijke merksponsors u en uw pagina zien, zal deze actief en betrokken lijken in de gemeenschap, wat u en uw volgers zal helpen een sterker gevoel van vertrouwen en genegenheid voor elkaar te ontwikkelen.

  • De belangrijkste factor waarmee potentiële sponsors rekening houden voordat ze met u samenwerken, is uw aanhang, dat op de tweede plaats komt na het kaliber van uw foto's.


2. contact opnemen met een potentiële sponsor

1. Kies een bedrijf om voor te pitchen. Maak een lijst van uw favoriete merken die u op de markt wilt brengen voordat u merksponsoring zoekt. Een uitstekende plek om te beginnen is door bedrijven en merken te kiezen die uw interesses of principes delen. Het is aan te raden om met kleinere bedrijven te beginnen omdat er minder rivaliserende influencers zijn die sponsoring zoeken en omdat het een goede methode is om uiteindelijk de aandacht van veel grotere merken te trekken.


  • Overweeg de merken van de goederen die u gebruikt of de winkels die u vaak bezoekt en waardeert om u te helpen nieuwe te vinden. Het zou ideaal zijn als u weet van bedrijven in de buurt.

  • Het is bijvoorbeeld het beste om te gaan werken met een klein detox-theebedrijf zoals Skinny Bee Tee in plaats van met een groot bedrijf als Starbucks als u gesponsord wilt worden door uw favoriete drankmerk.

  • Controleer of het merk al influencers in dienst heeft. U moet geen tijd verspillen aan het overtuigen van bedrijven die geen influencers gebruiken om ze in dienst te nemen. Je kunt op hun Instagram-accounts bekijken wie andere influencers sponsort die vergelijkbaar zijn met jou.


2. Als je berichten plaatst over je favoriete merken, citeer ze dan. Je kunt een Instagram-pagina taggen wanneer een afbeelding die je deelt een merk bevat dat je bewondert. Dit verhoogt de mogelijkheid dat ze het zullen opmerken, evenals de volgers en liefhebbers van het merk.


  • U moet er echter voor zorgen dat het imago en de boodschap die u deelt die zijn waarmee het merk geassocieerd wil worden, wat betekent dat ze van een hoge beeldstandaard moeten zijn en geen harde taal of minachtende opmerkingen over het merk of zijn volgers mogen bevatten.

  • Door op de website of app op naam te zoeken, vind je de Instagram-pagina van je favoriete bedrijf. Als je bij het bewerken van een foto de optie krijgt om "personen op de foto te taggen", kun je hun specifieke gebruikersnaam (bijvoorbeeld @chobani voor Chobani-yoghurt) toevoegen aan je bijschrift of ze rechtstreeks in de afbeelding taggen.


3. Geef merken uw contactgegevens. Laat merken dat je makkelijk te praten bent. In je Instagram-profiel kun je je zakelijke e-mailadres opnemen. Je kunt informatie toevoegen waarin staat dat je geïnteresseerd bent in partnerschappen aan elke blog of website die is gekoppeld aan Instagram.


4. Gebruik direct messaging om in contact te komen met het bedrijf. Je kunt een direct bericht ("DM") op Instagram sturen nadat je de berichten van het merk hebt bekeken en hebt uitgelegd waarom je denkt dat deze samenwerking een goed idee is.


  • U kunt bijvoorbeeld in een bericht naar @chobani schrijven: "Goedemiddag! Ik ben al heel lang fan van Chobani-artikelen en ik denk dat mijn 10.000 volgers heel graag gesponsord materiaal van Chobani zouden willen hebben. Ik publiceer foto's van de gebakken producten die ik thuis maak met mijn favoriete supermarktingrediënten onder de naam @bakerlady. Ik denk dat een post waarin een gerecht dat ik heb gemaakt met Chobani-yoghurt wordt gepresenteerd, een geweldige manier zou zijn om te promoten hoe heerlijk het is. Ik zou je graag een e-mail sturen meer informatie over een mogelijke relatie. Hoe kan ik met je in contact komen? Mijn e-mailadres is jane smith@gmail.com."

  • Bovendien kunt u het e-mailadres van de socialemediamanager van het bedrijf zoeken en rechtstreeks een e-mail naar dat adres sturen. Op LinkedIn kunt u de e-mail zoeken door een zoekopdracht uit te voeren naar '[Bedrijf] Social Media Manager'.


5. Presenteer uw concept aan het bedrijf. Zodra je het e-mailadres van een contactpersoon hebt gekregen, moet je een korte, goed geschreven pitch-brief schrijven. Uw eerste berichtoverzicht wordt uitgebreid in de pitchbrief.


  • De brief moet alle relevante details bevatten die ze nodig hebben, zoals uw kwalificaties om hun bedrijf te promoten, uw referenties, uw branche of Instagram-specialiteit, uw aantal volgers en betrokkenheidspercentage, en uw pitch voor hoe u en het merk samenwerken (bijvoorbeeld een voorbeeldpost voorstellen).

  • Personaliseer de toonhoogtebrief, vergeet niet. Ze willen zich speciaal voelen, dus je wilt niet dat ze een generieke boodschap lezen die op dezelfde manier naar 50 merken had kunnen worden verzonden! Vertel ze wat je leuk vindt aan hun bedrijf, enkele van je favoriete items uit hun catalogus of je favoriete Instagram-foto's.


3. Een sponsor inschakelen

1. Stel een betalingsbedrag in. Gefeliciteerd, een sponsor wil met je samenwerken omdat je hem versteld hebt staan. U moet nu berekenen hoeveel geld u met elke post zult verdienen. Veel nieuwe influencers onderschatten hun eigen waarde, maar houd rekening met de tijd en moeite die in elk bericht wordt gestoken, evenals de waarde die u aan de sponsor zult bieden.


  • Sommige sponsors baseren hun vergoedingen op het aantal volgers dat ze hebben (bijvoorbeeld $ 20 voor elke 1.000 volgers).

  • Normaal gesproken kost elk bericht tussen $ 200 en $ 400. Mogelijk kunt u van tevoren weten of het bedrijf een sponsorbudget heeft. Dit kan helpen bij het uitzoeken wat u in rekening moet brengen, maar uiteindelijk kunt u alleen uw waarde echt beoordelen.


2. Bespreek uw verplichtingen met de referent. Zorg ervoor dat je weet wanneer en hoeveel berichten je moet plaatsen, en of je een bepaalde foto of tekst moet gebruiken.


  • Het is van cruciaal belang om je hiervan bewust te zijn voordat je iets plaatst en om in een vroeg stadium open communicatielijnen met je sponsor te ontwikkelen, zodat je graag samenwerkt.


3. Lees je contract goed door. Je zult waarschijnlijk een contract moeten tekenen voordat je gaat werken. Zorg ervoor dat ze in overeenstemming zijn met wat je hebt toegezegd, aangezien dit informatie bevat over je betaling en verplichtingen.


  • Zoek naar taal in het contract die aangeeft of u deel uitmaakt van een "exclusief sponsorschap" (waardoor u geen andere bedrijven kunt promoten, die mogelijk niet bijzonder waardevol voor u zijn) of een "niet-concurrerend" partnerschap (wat voorkomt dat u tegelijkertijd het promoten van een concurrerend merk). Coca-Cola kan niet worden gepromoot terwijl Pepsi wordt gepromoot.


4. Vermeld in gepromote berichten uw sponsoring. Wanneer u uw gesponsorde inhoud publiceert, moet u erkennen dat deze is betaald door de adverteerder.


  • Hoewel het verboden is om die informatie achter te houden, maakt Instagram het ongelooflijk eenvoudig om dat te doen. Er is zojuist een mechanisme ontwikkeld waarmee je een bericht kunt taggen als 'betaald partnerschap met [merk]'.

  • Als je die functionaliteit momenteel niet hebt, voeg dan gewoon #ad of #sponsored toe aan het bijschrift van je bericht.


We hopen dat deze gids je heeft geholpen om Instagram-sponsors te krijgen. Nu kun je zonder problemen Instagram-sponsors krijgen. Als je een probleem hebt met Instagram. U kunt dus contact met ons opnemen. Bedankt : Instagram Nederland.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Epson Printer Foutcode 000041 te repareren?

Hoe Gmail-bericht geblokkeerd probleem op te lossen?

Hoe meld je je aan voor Netflix?